افزونه ها در وردپرس

تبلیغات

افزونه ها در وردپرس

فرض کنید شما نیاز به قابلیت چت آنلاین در سایت وردپرسی خود دارید؛ اگر همین لحظه برای یافتن این قابلیت در موتورهای جستجو اقدام کنید، با ده ها و یا حتی صد ها نتیجه مختلف در مارکت ها و انجمن های مختلف مخصوصا انجمن های وردپرسی مواجه خواهید شد که انواع افزونه های چت آنلاین و با ویژگی های مختلف را در اختیار شما قرار می دهند. به عبارتی شما بدون آنکه زمان زیادی را صرف پیدا کردن یک فرد متخصص برای ایجاد این قابلیت در سایت خود کنید، به راحتی و کمتر از یک ساعت افزونه مورد نظر خود را پیدا می کنید.

 در مثالی دیگر می توانیم به افزونه های امنیتی وردپرس اشاره کنیم که شما به راحتی می توانید انواع مختلفی از این افزونه ها را با قابلیت های ویژه ای که در اختیار شما قرار می دهند روی سایت وردپرسی خود نصب کنید بدون آن که نیاز باشد مدت ها دنبال یک متخصص امنیت برای تامین امنیت سایت خود باشید.

 این موارد فقط چند مثال ساده بودند و قطعا شما برای هر کاربردی که مد نظرتان باشد، می توانید افزونه متناسب با نیاز خود را به صورت رایگان و یا پولی تهیه کنید و یا اگر افزونه ای با قابلیت های مورد نظر شما وجود ندارد، می توانید از سایت های ارائه خدمات افزونه نویسی کمک بگیرید تا درخواست شما توسط یک تیم توسعه دهنده افزونه های وردپرسی بررسی و پیاده سازی شود. در واقع این نوع از افزونه ها به افزونه های اختصاصی معروف هستند؛ چرا که بر اساس نیاز شخص شما کدنویسی می شوند و برای عموم کاربران در دسترس نیستند.

اما همیشه بحث هایی در بین کاربران در رابطه با دو مورد مهم در استفاده از افزونه ها وجود دارد:

1. از میان تعداد بسیار بالای افزونه ها برای یک کاربرد مشابه کدام یک را باید انتخاب کرد؟

این سوال در ابتدا و برای کاربرانی که به تازگی با سیستم مدیریت محتوای وردپرس کار کرده اند پیش می آید؛ خب در واقع وقتی شما برای یک نیاز خاصی دنبال افزونه هستید، گزینه های زیادی برای انتخاب وجود دارد؛ اما برای انتخاب بهترین گزینه موجود باید نکاتی را مد نظر قرار دهید؛

-          افزونه های با تعداد نصب بالا معمولا از محبوبیت بالایی برخوردار هستند و به نیاز تعداد زیادی از کاربران پاسخ داده اند؛ پس تعداد نصب بالا یکی از این نکات مهم است.

-          بروزرسانی های منظم و آپدیت نگه داشتن افزونه نیز یک پارامتر بسیار مهم محسوب می شود که حتما باید در نظر داشته باشید؛ چرا که افزونه های تاریخ گذشته معمولا با نسخه های آتی هسته وردپرس به مشکل میخورند و باعث بروز خطاهایی در سایت می شوند.

-          پشتیبانی و ارائه مستندات قابل فهم برای کاربر هم یکی دیگر از این موارد است. این مورد مخصوصا برای افزونه های پولی و اختصاصی بسیار مهم است؛ چرا که عدم پشتیبانی صحیح از افزونه ارائه شده، همیشه روند کار شما را با اختلال مواجه می سازد و هنگامی که باگ یا تداخلی در افزونه ارائه شده پیش بیاید، کسی پاسخگوی شما نخواهد بود. افزونه های معروف وردپرسی مانند ووکامرس، امنیت وردپرس (iThemes Security)، یوست سئو (Yoast SEO) و ... نمونه هایی از افزونه های با پشتیبانی خوب و دارای انجمن های قوی برای پاسخگویی به نیاز کاربران و مشکلات پیش آمده هستند.

 

2. اگر افزونه های آماده وجود دارند آیا منطقی است که از افزونه های اختصاصی استفاده کنیم؟

همان طور که اشاره شد، یکی از دلایلی محبوبیت سیستم مدیریت محتوای وردپرس، افزونه ها هستند و شما می توانید تعداد بسیار زیادی افزونه رایگان یا پولی پیدا کنید که به نیاز سایت شما پاسخ دهد؛ اما گاهی اوقات به دلایلی نیاز است از افزونه های اختصاصی استفاده کنید:

-          افزونه هایی که به صورت عمومی عرضه می شوند، معمولا به علت آن که به نیاز تعداد بسیار بالای کاربران پاسخ دهند، از امکانات زیادی برخوردار هستند و کدهای اضافه زیادی در آنها وجود دارد که معمولا شما درصد کمی از امکانات آن را استفاده می کنید؛ لذا به مرور و با افزایش تعداد  این افزونه ها، عملکرد سایت شما با اختلال مواجه می شود و می تواند باعث کندی سرعت سایت وردپرسی شما شود.

-          اگر می توان چندین افزونه که هم اکنون روی سایت وردپرسی شما نصب شده است را با یک افزونه اختصاصی جایگزین کنید که همه این امکانات را داشته باشد، پیشنهاد می شود این کار را انجام دهید.

-          اگر برای سایت وردپرسی خود امکانات ویژه ای می خواهید که در افزونه های رایگان و پولی موجود نیستند و یا برای پیاده سازی این امکانات باید تعداد بالایی افزونه نصب کنید، بهتر است سفارش کد نویسی یک افزونه اختصاصی وردپرس با امکانات مورد نظر خود را بدهید.

-          افزونه های اختصاصی به علت آن که بر اساس  ساختار سایت شما و دقیقا بر اساس نیازی که دارید پیاده سازی می شوند، بسیار بهینه بوده و همه امکانات مورد نیاز شما را می توان به شکلی که دلخواه شماست پیاده سازی نمود.

در حقیقت افزونه های اختصاصی به شما در اجرای ایده جدید یا مخصوص کسب و کار شما کمک می کنند؛ چرا که برای پیاده سازی ایده های جدید و امکاناتی که نیاز سایت شما می باشد، معمولا نمی توان آن ها را در افزونه های عمومی پیدا کرد.

 

اما در هنگام نیاز به یک افزونه اختصاصی و سفارش کد نویسی آن، باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

این سوال یک پرسش بسیار ضروری و مهم است که حتما باید قبل از سفارش افزونه اختصاصی خود جواب کامل و جامعی برای آن پیدا کنید؛ همین الان اگر شما کلماتی مانند «سفارش افزونه وردپرس»، «افزونه اختصاصی وردپرس» و ... را در موتورهای جستجو مانند گوگل جستجو کنید، یک لیست بلند بالا از سایت های ارائه دهنده این سرویس مشاهده می کنید؛ اما کدام یک را انتخاب کنیم؟ در این جا نکات مهمی را که در هنگام سفارش پیاده سازی افزونه اختصاصی وردپرس باید مد نظر قرار داد ذکر می کنیم:

- حتما در ابتدای کار از آنها مشاوره ای در حد چند دقیقه بخواهید؛ چرا که با همین کار در ابتدا می توانید به راحتی متوجه شوید که دانش آن ها در چه حدی است، چقدر به خواسته شما اهمیت می دهند، آیا پاسخگویی سریع و شفافی دارند و تا اندازه در اجرای درخواست شما تعهد دارند.

- مورد دیگر مشاهده نمونه کارها و مشاهده بازخورد مشتریان قبلی آن ها می باشد؛ قطعا مشاهده نمونه های قبلی می تواند در همین ابتدای امر کیفیت اجرای پروژه را برای شما مشخص کند و توجه به بازخورد مشتریان قبلی هم می تواند شما را در تصمیم گیری کمک کند و میزان تعهد و پشتیبانی تیم ارائه دهنده را برای شما مشخص کند.

- نکته دیگر که بسیار مهم است پشتیبانی از افزونه اختصاصی شما می باشد؛ حتما این مورد باید در اولویت بالایی قرار بگیرد و تیم توسعه دهنده باید پشتیبانی کامل افزونه را بر عهده بگیرد؛ چرا که در آینده نیاز به توسعه امکانات افزونه و بروز نگه داشتن کدهای آن دارید و اگر تیم پشتیبانی خوبی در کنار شما نباشد، انتظار مشکلات و خطاهای احتمالی در آینده را داشته باشید.

 

سخن آخر

ما در این مقاله سعی کردیم به صورت خلاصه شما را با افزونه های وردپرسی آشنا کنیم و کاربردها و مزایای استفاده از آن ها را برای شما بازگو کنیم. نکات مهمی را در انتخاب افزونه های وردپرسی با هم مرور کردیم و دلایل استفاده از افزونه های اختصاصی را ذکر کردیم. در انتها نیز به نکات مهمی که باید در هنگام ثبت سفارش افزونه اختصاصی در نظر داشته باشید اشاره کردیم.

اگر سایت شما وردپرسی است حتما نکاتی که در این مقاله ذکر شده است را با دقت رعایت کنید و در صورتی که قصد راه اندازی کسب و کار آنلاین خود با وردپرس را دارید، حتما قبل از شروع همه امکانات مورد نیاز سایت خود را با یک کارشناس وردپرس در میان بگذارید تا در رابطه با بودجه مورد نیاز و مدت زمان لازم برای پیاده سازی سایت وردپرسی خود، دید درستی داشته باشید و در زمان و هزینه های خود صرفه جویی کنید.




مطالب مرتبط
بخش نظرات

برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:







.